Semester

Sista dagen innan tre veckors semester tillsammans med min sambo, vilket också sammanfaller med att det lilla biblioteket här i byn stänger helt för några veckor. Jag har såklart en liten hög med böcker som väntar på att läsas och kanske blir jag så ivrig att jag skriver en recension på en gång men mest sannolikt så kommer tiden bara rusa iväg vilket i sin tur förmodligen kommer att innebära det blir lite tyst här.

Men innan jag stänger igen för semester så vill jag bjuda på ett supertips för alla Lassemaja-fans. Missa inte Lassemajas sommarlovsbok; Var är Sylvester?! Boken bjuder på en helt ny berättelse om de berömda detektiverna Lasse och Maja i Valleby som är tvungna att hitta en busig apa på rymmen och styra upp en dressyrkurs för hundar, på en och samma dag! Men också en massa kul tips på aktiviteter, lekar och spel, goda recept, och du får lära dig att rita karaktärerna från böckerna, spana efter tjuvar och skicka hemliga meddelanden.

9789163894602

Bilden är lånad hos Bonnier Carlsén

Jag tror att boken kan vara svår att hitta på bibliotek, men den finns att köpa på de flesta bokhandlar, se till att ha en för lata dagar på stranden, fåtöljen hemma eller att läsa i bilen på väg i sommarsverige. Och till sist ett hett tips, snabba dig in på ditt närmaste bibliotek och reservera Slottsmysteriet som släpps vecka 34, det blir snabbt lååånga köer.

 

Kommentera

